Australische Scoupe GTs
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hey!Ich kann mir beim besten willen nicht vorstellen das Hyundai Fzg die in den Tropen fahren oder in Gebieten wo es heiß ist auch ein 88°C Thermostat drinnen haben. Weiß vielleicht einer wo man ein früher öffnendes Thermostat her bekommt?? So ein 74°C Thermostat wäre schon was feines! Oder irgend ein passendes Teil von nem anderen Hyundai das FRÜHEr wie 88°C öffnet.
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New INTERCEPTORin order to have optimal performance and fuel economy, you keep the 88°C thermostat all year round. Today’s cars run leaner, and need a higher operating temperature to make the leaner mixture ignition friendly. For this reason, the engine has the plastic cover on top of the rocker cover to help keep a uniform temperature in the engine (as from Y2K).
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@duke! my Scoupe runs stock NOT lean and my car runs very very rich... um auf der sicheren Seite bezüglich Temperatur und Klopffestigekit zu sein fahre ich mit einem Lambda von 0,8-0,7 at WOT. And 0,8-0,7 ITS REALLY NOT LEAN!!!Das die Temperatur gut ist für die Abgaswerte bestreitet ja keiner aber das dies Leistung wegnimmt ist ja wohl klar. Das öl muss nen Temperatru von 80-90°C haben für max. Leistung...das haben wir am Prüfstand bei verschiedenen FZg getestet und auch Temperaturen von über 80°C Wassertemperatur verschlechtern die Leistung!
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0.7~0.8mv on the high side (high point when cycling) is normal and not rich. The lamda cycles normally between 0.2,3 to 0.6,7,8; if the voltage is 1V and more, that is rich. Don't forget, the ECM is trying to achieve stochiomatic (14.7:1) ratio as close and as often as possible. Besides, it can get blody cold in australia.
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sorry my mistake, I ment to say 700~800mv = 0.7~0.8V.I have to write this in English (since you are in Australia), trying to do this in german will take me a long time (trying to find the correct words). But you can respond in german, if this is easier for you.Well, when you check the O2 (lamda), then you must look at the high AND the low volt signal, then note the average. If the volt goes to 0.8 and then 0.3, then the average is 0.5. The voltage representation for the Stochiomatic ratio (14.7:1) is at 0.55V. A good O2 should cycle minimum 6~7 times or more per 5 sec. at 2500rpm.Just for you to know where I get my information, I am the technical specialist and training instructor for Hyundai Auto Canada.